1)Bir sınıfta en az yirmi öğrencinin olduğu ve bu öğrencilerin her birinin birbirinden farklı olduğu düşünüldüğünde, öğrenen özelliklerinin tasarım sürecinde ne kadar etkili olabileceğini tartışınız.
İnsanlar
değişik açılardan birbirlerinden farklılık gösterirler. Öğretim
tasarımcısı, öğrenenlerin yetenekleri, ihtiyaçları ve ilgileri konusunda
bilgi toplamalıdır. Bu bilgiler, konuların seçilmesi, kazanımların
belirlenmesini, konuların nasıl ele alınacağı, öğrenme etkinliklerinin
biçimi gibi planlamanın bazı unsurlarını etkilemektedir.
2)Bir
insanın ne kadar karmaşık bir bütün oluşturduğu düşünüldüğünde tasarım
için öğrenenin hangi özelliğinin ne boyutta dikkate alınacağı nasıl
belirlenebilir?
1. Bilişsel özellikler
2. Fiziksel özellikler
3. Duyuşsal özellikler
4. Sosyal özelliklerini belirlemek için
Genel özellikler
· Genel yetenekler
· Özel yetenekler
· Gelişim dönemi (örn. Piaget’in bilişsel gelişim dönemleri)
· Dilsel gelişim dönemi
· Okuma seviyesi
· Görsel okuryazarlık düzeyi (grafiklerden bilgi çıkarabilme becerisi)
· Bilişsel işleme biçimi (seçilen ve en etkili)
· Bilişsel ve öğrenme stratejileri
· Genel dünya bilgisi
Daha önceki öğrenmeler dikkate alınmalıdır.
3)Bir
insanın sosyal, bilişsel, fiziksel, kişisel vb. birçok yapıdan oluştuğu
dikkate alındığında öğrenen özelliklerini tasarıma yansıtmak isteyen
bir öğretim tasarımcısının bu yapılarla ve yapılardaki farklı boyutlarla
ilgili birikimi ne düzeyde olmalıdır? Bunun için yapılması gerekenler
nelerdir?
Öğrencinin
– İlgilerini
– Motivasyonunu
– Öğrenmeye karşı motivasyonunu
– Konu alanına karşı tutumlarını
– Öğrenmeye karşı tutumlarını
– Arabuluculukla ilgili algı ve deneyimlerini
– Akademik öz-benlik gelişimini
– Kaygı düzeyini
– İnançlarını
– Başarı özellikleri (örn. Kontrol odağı) ni göz önünde bulundurmalıdır.
4) Tasarım sürecinde öğrenen özellikleri ile ilgili bilgi toplamak ve analiz ederek sonuçlara ulaşmak yeterli midir? Neden?
Sadece
tasarımı sürecinde öğrenen özellikleri ile ilgili bilgi toplamak ve
analiz ederek sonuçlara ulaşmak yeterli değildir..tam anlamıyla sonuca
ulaşılmak isteniyorsa;
– Hedef kitleye ders veren eğiticiler ile görüşmeler yapmak
– Hedef kitleyi gözlemleyip, görüşmeler yapmak
– Öğrenenlerin ilgilerini ve geçmiş yaşantılarını sorgulayan anketler uygulamak
– Öğrenenlerin
bilişsel strateji, bilgiyi işleme stili ve tercih ettikleri öğrenme
ortamı sorgulayan değerlendirme araçlarından yararlanmak.
– İş tanımları ve kurumların kişisel profillerini analiz etmek.
– Farklı
yaş gruplarının ilgi, sosyal gelişim, fiziksel özellik vb. gelişim
düzeyleri ile ilgili bilgi veren makale ya da yazılar okumak.
– Farklı etnik, sosyo-ekonomik yapıdaki bireylerin ilgi ve motivasyon düzeylerini tartışan yazılar okumak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder